Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Contoh Tembang Macapat Sinom Yang Bertema Nasehat?

Contoh tembang macapat sinom yang bertema nasehat?

Jawaban 1:

Sastra Jawa memiliki banyak sekali persamaan dengan sastra Sunda, contohnya seperti dalam hal tembang, meskipun istilah tembang agak berbeda antara tembang Jawa dan tembang Sunda. Dalam sastra Sunda, tembang macapat dikenal dengan istilah "pupuh".

Jadi, dalam sastra Sunda, istilah tembang macapat sinom, lebih sering disebut sebagai "pupuh sinom". Sebenarnya,  macapat, dalam sastra Sunda artinya adalah "pupuh". Dalam pupuh terdapat 17 jenis pupuh, yang dikelompokkan menjadi dua kelompok yaitu yang disebut Sekar Ageung dan Sekar Alit. Pupuh sinom termasuk dalam Sekar Ageung.

Dalam Sekar Ageung terdapat empat jenis pupuh, dan dalam Sekar Alit terdapat 13 jenis pupuh. Sekar Ageung adalah jenis pupuh yang biasa dinyanyikan atau ditembangkan menggunakan lebih dari satu jenis lagu atau tembang. Sedangkan Sekar Alit adalah jenis pupuh yang biasa ditembangkan menggunakan satu jenis tembang saja.

Contoh puisi Sunda yang menggunakan patokan pupuh adalah guguritan dan wawacan. Guguritan dan wawacan adalah bentuk puisi Sunda yang terikat oleh aturan pupuh. Aturan yang ada dalam pupuh disebut dengan istilah "guru lagu" dan "guru wilangan".

Pengertian secara singkat, guru lagu adalah aturan yang terkait dengan suara suku-kata terakhir dari kata terakhir  yang ada dalam setiap baris suatu pupuh, sedangkan guru wilangan adalah aturan yang terkait dengan jumlah suku kata dalam satu baris, dan jumlah baris dalam satu bait pupuh.

Guru lagu dan guru wilangan pupuh sinom atau tembang macapat sinom adalah 8-a, 8-i, 8-a, 8-i, 7-i, 8-u, 7-a, 8-i, 12-a. Di bawah ini adalah contoh tembang macapat sinom yang menggunakan bahasa Sunda dengan tema tentang nasehat :

Diajar kudu daria (8-a)
sakola sing aya hasil (8-i)
geus cape hidep sakola (8-a)
lebar teuing mun teu hasil (8-i)
Mun diajar tarapti (7-i)
bakal gampil nyiar elmu (8-u)
mun diajar hoream (7-a)
bakal jauh kana hasil (8-i)
hasil henteuna teh gumantung usaha (12-a)


Pertanyaan Terkait

Naskah drama bahasa sunda untuk 8 orang 4 cewe 4 cowo

Jawaban 1:

Dudun             :    dan, din bosen yeuh di kelas, mungpung euweuh guruna urang pada bolosweh yuk !Dadan             :    jeeeehhh..... urang mah hayuh wae,  tanya weh tuh kasi didin !  daekkeun  teu ?Didin               :    dih, piraku urang saminggu rek bolos wae !Dadan             :    hayu din, kagok lah sapoe dei, isukan pere iyeuh !Dudun             :    tah heueuh, bener isukan pere iyeuh !Didin               :    hayulah hayu !

Tuluy maranehna sipa-siap rek mangkat bolos tapi di tegor ku km !Km                  :    heh, maraneh rek mangkat kamarana ?dadan              :    naon maneh? Kumaha urang weh, urang rek kamana ke ! lain urusan maneh !Dudun             :    awas siah lamun maneh bebeja ka guru, lamun bebeja maneh moal aman di kelas !Dadan dudun :    bener !
Tulu maranehna marangkat bari geus di caram ge ! tapi km boga pikiran rek di bejakeun tah barudak tteh ka guru bp.
Km                  :    ku urang bejakeun weh ah, dari pada beuki badeg wae barudak teh 
Km terus mangkat ka ruang bp, kabeneran di guru bp kkeur aya di ruanganna .
(di ruang bp)Km                  :    assaamualaikum !Guru bp           :    waalaikumsallam ! mangga asupKm                  :    nuhun pak !Guru bp           :    mannnga calik jang ! aya naon !Km                  :    kieu pak, di kelas simkuring tek aya barudak anu baradung pisan, maranehna bbolos wae, cikeneh ge maranehna kaluar pak bolos. Da pedah teu aya guruna.Guru bp           :    saha, di kelas mana !Km                  :    ti kelas 9z pak nyaeta dadan, didin, sareng dudun pak !Guru bp           :    het budak eta dei !Km                  :    muhun pak !Guru bp           :    nya entos nuhun laporanna, ke rek di urus weh ku bapak !Km                  :    owh..nuhun atuh pak !Guru bp           :    muhun jang !Km                  :    assalamualaikum pak !Guru bp           :    waalaikum salam....!!
Dijalan rek bolos, maranehna neangan tempat sakeur bolos.
(DIJALAN REK BOLOS)Dudun             :    Dan, Din urang bolos kamana yeuh !Dadan             :    kumaha lamun ka tempat bilyard!Dudun             :    urang mah hayu ! kumaha din !Didin               :    hayulah!(bari kapaksa)Dudun             :    dih nyantaiweh moal kanyahoan iyeuh didinyamah ! bawa santai weh poe ayeunamah !Dadan             :    hayu urang mangkat, cbut bray !
 Tuluy maranehna teh marangkat ka tempat anu di tuju nyaeta tempat bilyar tea. Pas poe senenna te maranehna asup sakola dei, tuluy km merebeja ka maranehna yen maranehnateh di pannggil kku guru BP !
(di kelas)Km                  :    dadan, didin, dudun. Maneh titah ka ruang bp !Dudun             :    emang urang aya masalah naon jeung guru bp ?km                   :    kadi tu weh lamun teu percaya mah !Didin               :    nu bener maneh !Km                  :    bener, lamun teu kaditu ke maneh di kaluarkeun ti sakola !Dadan             :    maneh bebejanya kamri uurang barolos !Km                  :    emang lamun heueuh kunaon ?Dudun             :    maneh geus wani kaarurang ?Dadan             :    bray dari pada urang di kaluarkeuh, hayu weh uurang pada kaditu.Didin               :    bener dan, hayu weh urang pada kaditu !Dudun             :    hayulah hayu !Dadan             :    awas siahhhh...!!!!
Tuluy maranehnateh mangkat ka ruang BP. Bari maranehna ge sieuneun.(diruang bp)Dadan             :    assalamualaikum !Guru bp           :    waalaiikuum salam, arasup maneh !Didin               :    aya naon yeuh pa abdi sadaya di ppiwarang kadieu !Guru bp           :    maneh nu ngarana DADAN, DIDIN, jeung DUDUN lain ?3an                  :    muhun pak !Guru bp           :    maneh barolos wae nya?3an                  :    heunteu pak !Guru Bp          :    nu bener maneh ! aya laporanna yeuh !Dadan             :    nya muhun pak, arurang emang sok bolos, tapi abdimah tara ngajakan pak!Guru bp           :    ah...ayeunamah tong silih salah keun, tos loba bukti jeung laporana da !,  yeuh surat berekeun ka kolot maneh, pokona isukan maneh kudu datang jeung kolot maneh.Dudun             :    nya entos atuh pak, abdi tiluan menta hampura weh pak ! janji moal kitu dei !Guru bp           :    geu ulah loba omong, kaluar weh geura, tong poho isukan !Dadan             :    nya pak, assalamu alikum pak ? (bari salim3an)
Enjingna,  pas maranehna di jero kelas, maranehna di pangggil ka ruangan guru bp, da kolotna datang !
(diruang bp)Dadan             :    assalamualaikum !Guru bp           :    waalaikumsalam, asup !Guru bp           :    punten pak ! bapak wali ti saha ! Pak Udin        :    owhh...kieu yeuh pak, maranehna teh duduluran abdi, kabenerean bapakna si dudun jeung si deden ramana tos almarhum ! jadi abdi ngawalian budak ttiluuan, ngmong-ngomong aya naon yeuh pak !
Guru bp           :    kieu pak, maranehna tiluan tara asup sakola, tos saminggu maranehna bolos wae !Pak Udin         :    nu bener pak, da unggal poe mah mranehna teh sok mangkatt wae ti bumimah !Guru bp           :    abdi ngagaduhan laporan ti budak osis sareng kmna yen manehnateh ceunah sok bolos di tempat bilyard !Pak udin          :    nu bener maneh dan !Dadan             :    eeee.....nya pak ! hampuraweh pak !Pak udin          :    astagfirullan, maneh tos di bayaran mmal-mahal sakola didieu, tapi sikap maneh ayeuna kieu ! bapak teh teu hanyang manneh kos bapak, Cuma jadi kuli pabrik !Dadan             :    NYA HAMPURA WEH NYA PAK !Pak udin          :    Tah ayeunamah simkuring serah keun weh ka bapak ! bade di kumaha keun yeuh pak !Guru bp           :    kieu yeuh pak, abdi sareng gguru atos nggarundingkeu yen iyeu budak tiluan teh rk di DO wae ti sakola iyeu !3an                  :    pak, beri keringanan atuh pak!Dadan             :    abdi janji bade ngarubah sikap abdi !Guru bp           :    bener maneh jannjiDadan             :    demi allah pak abdi bade nagrubah sikap !Guru bp           :    nya entos atuh pak, ayeunamah kieu weh iyeu budak tiluan teu jadi di do tapi iyeu budak bade di skor weh saminngu teu meunag sakola heula !Pak udin          :    nya nuhun atuh pak !Guru bp           :    nuhun tos datang pak !Pak udin          :    nya sami’’ pah, hampurakeun 


Pengen minta contoh sajak bahasa sunda tapi buatan sendiri tentang alam ya, tolong dibantu jangan dr internet?Jangan nyolong diinternet ya plis soalnya ketauan:(

Jawaban 1:

Dalam sastra Sunda, terdapat pro dan kontra saat menyambut awal kemunculan sajak, kira-kira tidak lama setelah kemerdekaan Indonesia. Pro dan kontra tersebut salah satunya disebabkan karena sajak termasuk bentuk puisi yang tidak terikat dengan aturan seperti yang ada pada pupuh yang sangat dikenal dalam sastra Sunda bentuk puisi.

Aturan yang ada pada pupuh tersebut dalam bahasa Sunda disebut guru lagu dan guru wilangan. Guru lagu adalah aturan yang terkait dengan suara suku kata yang ada dalam puisi, sedangkan guru wilangan adalah aturan terkait dengan banyaknya suku kata dalam setiap baris dan banyaknya baris dalam setiap bait bentuk puisi.

Padahal dalam sastra Sunda sendiri, sebelum munculnya sajak, telah ada rangkaian kata bentuk puisi yang tidak terikat oleh guru lagu dan guru wilangan, yaitu seperti kawih dan kakawihan. Setelah melalui pro dan kontra, pada akhirnya, sajak dapat diterima secara baik dan dapat berkembang dalam sastra Sunda.

Meskipun sajak tidak terikat guru lagu dan guru wilangan, dalam pembuatannya terdapat beberapa unsur yang perlu diperhatikan. Unsur-unsur tersebut juga dapat dilihat sebagai urutan langkah-langkah yang dapat dilakukan dalam membuat sebuah sajak.

Langkah-langkah yang dapat dilakukan dalam membuat sajak, langkah yang pertama tentukan tema sajak, apakah temanya berupa tema alam, tema cinta, tema keagamaan, tema pelajaran dan sebagainya, langkah yang kedua tentukan suasananya, langkah yang ketiga gunakan imaji, langkah yang keempat gunakan simbol, dan langkah yang terakhir adalah merangkai kata-kata yang tepat dan menarik, seperti menggunakan gaya bahasa.

Di bawah ini adalah contoh sajak dalam bahasa Sunda dengan tema alam :

Basisir Batu Karas

Harita teh wanci sore
kuring nepi ka basisir
basisir anu jempling
henteu siga tisasari

Kitu oge dina wanci peuting
ngahiliwirna angin basisir
nambah kana sepina peuting
tapi hate asa tengtrem

Kitu deui dina wanci isuk
panon poe mimiti nembongan
ka basisir anu kacida endah
jempling endah matak wararaas

Sihoreng ceunah kitu ayana
sapopoe basisir teh jempling
jempling nu nengtremkeun hate
ku endahna basisir Batu Karas 


Makna kue onde-onde,jompo-jompo,indo beppa,agar-agar,barongko,katirisala,sanggar

Jawaban 1:

Di mojokerto onde-onde seringkali di anggap sebagai kue keberuntungan

Jawaban 2:

Kue onde -onde = menunjukkan rasa kasih sayang ibu kepada anaknya
kue jompo-jompo = untuk meminta restu kepada tuhan
kalau kue indo aku gak tau
kalau kue agar agarsih sesuai mimpi, kalau dimasakin agaragar, berarti bakalan dikunjungin teman, ya katanyaa...
kue barongko: ya biasanya di sajikan di acaraacara
kalau katirisala dan sanggar, aku gak tau|:

maaf yaa


BAHASA JAWANYA MAKAN?

Jawaban 1:

Ngoko = mangan
krama = nedha
krama inggil = dahar

semoga membantu OeO)/


Lolong lemesna ?
nasehat lemesna ? 
pelong lemesna ?

Jawaban 1:

1. Kecap lemesna tina lolong biasana sok digunakeun gaya basa rautan atawa gaya basa eufimisme. Gaya basa rautan nyaeta gaya basa ku ngahalusan kecap nu aya, sabab lamun make kecap nu aya dianggap tabu atawa kurang pantes. Kecap lolong halusna ku ngagunakeun gaya basa rautan nyaeta "teu ningali".

2. Kecap lemesna tina nasehat nyaeta piwuruk atawa pituah.

3. Kecap halusna tina pelong nyaeta teuteup. Kecap halusna tina melong nyaeta neuteup. Kitu oge kecap papelong-pelong kecap halusna jadi pateuteup-teuteup.


ANAK GAJAH NAMANYA APA

Jawaban 1:

Anak gajah = bledhug

semoga membantu OeO)/


Bodo lemesna ?
hitut lemesna ?
montong lemesna ?
deleng lemesna ?

Jawaban 1:

1. Bodo sinonimna belet, tapi bodo teu aya kecap lemesna. Biasana, pikeun ngalemesan kecap bodo, sok digunakeun gaya basa eufimisme atawa gaya basa rautan, gaya basa rautan tina kecap bodo nyaeta "kirang". Conto kalimahna : "Muhun eta murangkalih teh di sakolana rada kirang", "rada kirang" sarua hartina jeung "rada bodo".
2. Hitut lemesna bobos.
3. Montong sinonimna ulah jeung entong, tapi montong teu aya kecap lemesna. Kecap lemes pikeun montong sok biasa digunakeun "teu kenging".
4. Deleng lemesna teleng atawa juling.

Jawaban 2:

Bodo lemesna bodoh
Hitut lemesna bobos
deleng lemesna menceng


Apa tegese guru lagu lan guru wilangan

Jawaban 1:

Guru lagu
=> tibaning swara ing pungkasaning gatra
guru gatra
=> cacahing gatra saben sapada

semoga membantu OwO)/


TULISEN NGANGGO AKSARA JAWA!
1.BAPAK TUKU SATE
2.IBUKU DOLAN ONO ING PANTAI

Jawaban 1:

Ya nggak bisa di jawab di sini, gak ada aplikasi hancaraka/aksara jawa.
lebih baik, lihat bentuk aksara jawa di google/di pepak basa jawa, lalu coba dikerjakan:)


jawab ini  1. sebutkan telu judul novel asli kasustran modern 2. sebutkan pitu unsur intrinsik cerita gancaran  3. apa tegese unsur intrinsik lelewane basa utama busana basa 4.unsur unsur wawancara iku ana papat, sebutna 5. unggah-ungguh wawancara iku ana papat , sebutna 6. sebutno kesenian kebudayaan tradisi jawa timur  7. gaweo tuladha ukara mawa ater ater tri purusa papat wae  8. tulisen nganggo aksara jawa  -rawerawe rantas malang malang mutung -sunan ampel ing surabaya , sunan giri ing gresik   terimakasih 

Jawaban 1:

Maaf saya bukan orang jatim


Post a Comment for "Contoh Tembang Macapat Sinom Yang Bertema Nasehat?"